سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله ،پروژه , پایان نامه ، طرح توجیهی ، نمونه پلان و کارآفرینی

دانلود مقاله , پروژه , پایان نامه , پرسشنامه , مقالات ترجمه شده , جزوه , کتاب و ... تمامی رشته های دانشگاهی

ارشد نوبت دوم سال تحصیلی 90-91 رشته ادبیات عرب

شامل موارد درسی زیر می باشد که هر ماده درستی به همرا سئوال و پاسخ آن می باشد ادبیات داستانی انشاء 1 شعر عربی در دوره عباسی مباحث زبانشناسی عربی مباحث علوم بلاغی نثرعربی در دوره عباسی نقدادبی و مکاتب نقدی
ارشد نوبت دوم سال تحصیلی 90-91 رشته ادبیات عرب

 

کد کاربری 1
کاربر

ارشد نوبت دوم سال تحصیلی 90-91 رشته ادبیات عرب

که شامل موارد درسی زیر می باشد که هر ماده درستی به همرا سئوال و پاسخ آن می باشد
ادبیات داستانی
انشاء 1
شعر عربی در دوره عباسی
مباحث زبانشناسی عربی
مباحث علوم بلاغی
نثرعربی در دوره عباسی
نقدادبی و مکاتب نقدی



ارشد نوبت دوم سال تحصیلی 90-91 رشته علوم قرآن و حدیث

ارشد نوبت دوم سال تحصیلی 90-91 رشته علوم قرآن و حدیث که شامل موارد درسی زیر می باشد تاریخ قران 1 تفسیر ترتیبی قرآن کریم 1 تفسیر موضوعی 2 درایه الحدیث روش تحقیق در علوم اسلامی شناخت نهج البلاغه 1 علوم بلاغت علوم قرآنی 1 علوم قرانی 2 قرائت و درک متون عربی مبانی فهم و نقد الحدیث مکاتب و روشهای تفسیر قرآن 1 نحو کاربردی 4
ارشد نوبت دوم سال تحصیلی 90-91 رشته علوم قرآن و حدیث

 

کد کاربری 1
کاربر

ارشد نوبت دوم سال تحصیلی 90-91 رشته علوم قرآن و حدیث

که شامل موارد درسی زیر می باشد
تاریخ قران 1
تفسیر ترتیبی قرآن کریم 1
تفسیر موضوعی 2
درایه الحدیث
روش تحقیق در علوم اسلامی
شناخت نهج البلاغه 1
علوم بلاغت
علوم قرآنی 1
علوم قرانی 2
قرائت و درک متون عربی
مبانی فهم و نقد الحدیث
مکاتب و روشهای تفسیر قرآن 1
نحو کاربردی 4



پروژه بررسی مسئله بیکاری

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی مسئله بیکاری
دسته: علوم اجتماعی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 36
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
یکی از مهمترین مباحث در کشورهای در حال توسعه توسعه یافته و یا جوامع بشری جهان امروز مسئله مبادرت ورزیدن به کاری مفید وسازنده برای افرادآن جامعه است. شغل مرتبط باتواناییها و استعدادهای ذاتی هرفردامری است که هرشخص لزوما با آن در زندگی روزمره اش مواجه خواهدشد .
اما مشکل زمانی به وجود میاید که فرد شغل دلخواه خود را پیدا نکند وبه او لفظ بیکار تعلق گیرد.
بیکاری یکی ازمعضلات کشورهای توسعه نیافته از جمله ایران می باشد.
بدون شک در همه کشورها مسئله اشتغال از مهمترین اهداف برنامه ریزی های توسعه به شمار میرود بطوریکه می توان گفت هیچ برنامه ای بدون توجه به مسئله اشتغال نمی تواند نتیجه مطمئنی را به همراه داشته باشد. اصولاً ایجاد اشتغال وحل مسئله بیکاری بهترین پشتوانه برای اجرا و پیشبرد دیگر اهداف برنامه ریزیها به حساب می آیدو معمولاً دولتها و نظامهایی در برنامه های خود موفق ترخواهند بودکه بتوانند مسئله اشتغال را به خوبی حل و فصل کنند چرا که ‍‍‍افراد بدون داشتن شغل ودرآمد فرصتی برای پرداختن به دیگر مسائل نخواهند داشت.
امروزه با پیشرفت علم وتکنولوژی وتغییرات جمعیتی از جمله افزایش جمعیت تحصیل کرده ، مسئله اشتغال به یک مسئله کاملا تخصصی تبدیل شده و نظامهای سیاسی واقتصادی را با چالشهای جدید وجدی روبرو ساخته است. بطوریکه در اکثر کشورهای درحال توسعه و از جمله ایران این مسئله بصورت یک معضل بزرگ و اساسی درآمده است.
عوامل متعددی روی "مسئله اشتغال "تاثیر گذار بوده ویا از آن تاثیر می پذیرند.داشتن فرصتهای شغلی مناسب نیازمند اقتصادی پویا و کارآمد، زیر ساختهای مناسب ، سیستم آموزشی کارآمد، اشاعه فرهنگ کارو... می باشد .
ضمن آنکه نمی توان از عواملی همچون مسائل بین المللی، جریانهای سیاسی، اعتقادات ومسائل فرهنگی برروی آن چشم پوشی نمود همچنین نمی توان مسئله اشتغال را تنها به دولت محصورومحدود نمود  بلکه حل معضل بیکاری نیازمند عزم ملی در ابعادمختلف می باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


پروژه بررسی صنعت کامپوزیت

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی صنعت کامپوزیت
دسته: متالورژی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 122
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
استفاده از مواد کامپوزیت طبیعی، بخشی از تکنولوژی بشر از زمانی که اولین بناهای باستانی، کاه را برای تقویت کردن آجرهای گلی به کار بردند بوده است. مغولهای قرن دوازدهم، سلاح های پیشرفته ای را نسبت به زمان خودشان با تیر و کمان هایی که کوچکتر و قوی تر از دیگر وسایل مشابه بودند ساختند. این کمانها سازه های کامپوزینی ای بودند که به وسیله ترکیب زردپی احشام (تاندون)، شاخ، خیزران (بامبو) و ابریشم ساخته شده بودند که با کلوفون طبیعی  پیچیده می شد.این طراحان سلاح های قرن دوازدهم، دقیقاً اصول طراحی کامپوزیت را می فهمیدند. اخیراً بعضی از این قطعات موزه ای 700 ساله کشیده و آزمون شدند. آنها از نظر قدرت حدود %80 کمانهای کامپوزیتی مدرن بودند. در اواخر دهه 1800، سازندگان کانو قایق های باریک و بدون بادبان و سکان، تجربه می کردند که با چسباندن لایه های کاغذ محکم کرافت   با نوعی لاک به نام شلاک ، لایه گذاری کاغذی را تشکیل می دهند. در حالی که ایده کلی موفق بود، ولی مواد به خوبی کار نمی کردند. چون مواد در دسترس، ترقی نکرد، این ایده محو شد. در سالهای بین 1870 تا 1890 انقلابی در شیمی به وقوع پیوست. اولین رزین های مصنوعی (ساخت بشر) توسعه یافت به طوری که 
می توانست به وسیله پلیمریزاسیون از حالت مایع به جامد تبدیل شود. این رزین های پلیمری از حالت مایع به حالت جامد توسط پیوند متقاطع مولکولی تبدیل می شوند. رزین های مصنوعی اولیه شامل، سلولوئید، ملامین و باکلیت  بودند.در اوایل دهه 1930 دو شرکت شیمیایی که روی توسعه رزین های پلیمری فعالیت می کردند، عبارت بودند از " American Cyanamid " و " Dupont " .
در مسیر آزمایشاتشان هر دو شرکت به طور مستقل و در یک زمان به فرمول ساخت رزین پلی استر دست یافتند. هم زمان، شرکت شیشه " Owens – lllinois " شروع به ساخت الیاف شیشه به همان صورت بنیادی بافت پارچه های نساجی نمود. در طی سال های 1943 و 1936 محققی به نام " Ray Green " در اوهایو این دو محصول جدید را ترکیب کرد و شروع به قالب گیری قایق های کوچک نمود. این زمان را شروع کامپوزیت های مدرن می شناسند. در حین جنگ جهانی دوم، توسعه رادار به محفظه های غیر فلزی نیاز پیدا کرد و ارتش آمریکا با تعداد زیادی پروژه های تحقیقاتی، تکنولوژی نوپای کامپوزیت ها را توسعه بخشید. فوراً، به دنبال جنگ جهانی دوم، کامپوزیت به عنوان یک ماده مهندسی اصلی پدیدار شد. صنعت کامپوزیت در اواخر دهه 1940 با علاقه شدید به آن شروع شد و به سرعت در دهه 1950 توسعه یافت. بیشتر روش های امروزی قالبگیری و فرایند انجام کار روی کامپوزیت ها در سال 1955 گسترش یافت. قالبگیری باز (لایه گذاری دستی)، قالبگیری فشاری، استفاده از پاشش الیاف سوزنی، قالبگیری به روش انتقال رزین، روش فیلامنت وایندینگ، استفاده از کیسه خلاء و روش پاشش در خلاء همگی بین سالهای 1946 و 1955 توسعه یافتند و در تولید استفاده شدند. محصولات ساخته شده از کامپوزیت ها در طی این دوره شامل این موارد بودند: قایق ها، بدنه 
اتومبیل ها، قطعات کامیون ها، قطعات هواپیماها، مخازن ذخیره زیر زمینی، 
ساختمان ها و بسیاری دیگر از محصولات مشابه.
امروزه صنعت کامپوزیت به رشد خود ادامه می دهد چرا که به دنبال افزایش قدرت، سبکی، دوام و زیبایی محصولات می باشیم.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


پروژه بررسی سنسورهای ماشینهای آتشنشانی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی سنسورهای ماشینهای آتشنشانی
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 37
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
عیب یابی سنسور های خودرو از روی نشانه های ظاهری سنسور دور موتور: 1- روشن نشدن خودرو به دلیل ارسال نشدن سیگنال ها به ECU برای پاشش سوخت 2- نمایش ناصحیح دور موتور خودرو در زمان روشن بودن ماشین. 3- ایجاد حالت CUT OFF قبل از رسیدن دور موتور به رد لاین. 4- ثابت ماندن یا حرکت نکردن دور سنج از یک دور موتور مشخص. سنسور فشار هوای ورودی: در خودرو های انژکتوری که مجهز به سنسور اکسیژن نمیباشند با از کار افتادن این سنسور بد کار کردن موتور خودرو به وضوح قابل مشاهده و حس میباشد. اما در خودرو های مجهز به سنسور اکسیژن باعث میشود که کار این سنسور رو تصحیح کند. در مواردی که سنسور خراب شود ECU اطلاعات مربوط به فشار داخل منیفولد رو از روی سنسور دریچه گاز محاسبه میکند. سنسور دمای هوای ورودی به موتور: با از کار افتادن این سنسور به خصوص در ماشین های بدون سنسور اکسیژن یا کاربراتی الکترونیکی باعث میشود که تنظیم موتر از حالت ایده ال خود خارج شود و موتور بد کار کند. اما در سایر خودرو ها به انضمام سنسور اکسیژن تا حدودی این خطا تصحیح میشود. سنسور دمای اب: 1- دود کردن خودرو در زمانی که موتور خنک میباشد یا بعد از گرم شدن موتور. 2- بد روشن شدن خودرو در اب و هوای سرد. حالا چرا بد کار کردن این سنسور چرا باعث بروز این مشکلات میشود؟ برای تنظیم دور موتور در زمان استارت اولیه این مورد به عهده استپ و ECU میباشد اما در ابتدا اطلاعات از سنسور دما اب گرفته میشود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


پروژه بررسی سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 83
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
 امروزه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی ، انتقال قدرت آن هم به صورت کم هزینه و با دقت زیاد مورد نظر است در همین راستا بکارگیری سیال تحت فشار در انتقال و کنترل قدرت در تمام شاخه های صنعت رو به گسترش است. 
استفاده از قدرت سیال به دو شاخه مهم هیدرولیک و نیوماتیک( که جدیدتر است ) تقسیم میشود . 
از نیوماتیک در مواردی که نیروهای نسبتا پایین (حدود یک تن) و سرعت های حرکتی بالا مورد نیاز باشد (مانند سیستمهایی که در قسمتهای محرک رباتها بکار می روند) استفاده میکنند در صورتیکه کاربردهای سیستمهای هیدرولیک عمدتا در مواردی است که قدرتهای بالا و سرعت های کنترل شده دقیق مورد نظر باشد(مانند جک های هیدرولیک ، ترمز و فرمان هیدرولیک و...)
حال این سوال پیش میاید که مزایای یک سیستم هیدرولیک یا نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهای مکانیکی یا الکتریکی چیست؟
در جواب می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
1 طراحی ساده2 قابلیت افزایش نیرو3 سادگی و دقت کنترل4 انعطاف پذیری
0)راندمان بالا)6 اطمینان
سیستمهای مکانیکی،الکتریکی و پنوماتیک
 اطمینان در سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهای مکانیکی قطعات محرک کمتری وجود دارد و میتوان در هر نقطه به حرکتهای خطی یا دورانی با قدرت بالا و کنترل مناسب دست یافت ، چون انتقال قدرت توسط جریان سیال پر فشار در خطوط انتقال (لوله ها و شیلنگ ها) صورت میگیرد ولی در سیستمهای مکانیکی دیگر برای انتقال قدرت از اجزایی مانند بادامک ، چرخ دنده ، گاردان ، اهرم ، کلاچ و... استفاده میکنند
در این سیستمها میتوان با اعمال نیروی کم به نیروی بالا و دقیق دست یافت همچنین میتوان نیرو های بزرگ خروجی را با اعمال نیروی کمی (مانند بازو بسته کردن شیرها و ...) کنترل نمود. 
استفاده از شیلنگ های انعطاف پذیر ، سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک را به سیستمهای انعطاف پذیری تبدیل میکند که در آنها از محدودیتهای مکانی که برای نصب سیستمهای دیگر به چشم می خورد خبری نیست. سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک به خاطر اصطکاک کم و هزینه پایین از راندمان بالایی برخوردار هستند همچنین با استفاده از شیرهای اطمینان و سوئیچهای فشاری و حرارتی میتوان سیستمی مقاوم در برابر بارهای ناگهانی ، حرارت یا فشار بیش از حد ساخت که نشان از اطمینان بالای این سیستمها دارد. 
اکنون که به مزایای سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک پی بردیم به توضیح ساده ای در مورد طرز کار این سیستمها خواهیم پرداخت. 
برای انتقال قدرت به یک سیال تحت فشار (تراکم پذیر یا تراکم ناپذیر) احتیاج داریم که توسط پمپ های هیدرولیک میتوان نیروی مکانیکی را تبدیل به قدرت سیال تحت فشار نمود. مرحله بعد انتقال نیرو به نقطه دلخواه است که این وظیفه را لوله ها، شیلنگ ها و بست ها به عهده میگیرند
. بعد از کنترل فشار و تعیین جهت جریان توسط شیرها سیال تحت فشار به سمت عملگرها (سیلندرها یا موتور های هیدرولیک ) هدایت میشوند تا قدرت سیال به نیروی مکانیکی مورد نیاز(به صورت خطی یا دورانی ) تبدیل شود. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


پروژه بررسی و تحلیل فرایند های قالبسازی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی وتحلیل فرایندهای قالبسازی
دسته: مکانیک - ساخت و تولید- متالوژی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 37
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
انواع قالبها
قالبهای پلاستیک
پلاستیک ها به دو گروه تقسیم می شوند:      
ترموپلاستیک
ترموست (باکالیت)
- قالبهای ترموپلاستیک:
گروه ترموپلاستیک ها یا گرمانرما که بر اثر دیدن حرارت خمیده گشته وبا کم شدن میزان گرما سختی خود را بدست می آورند و تغییرات شیمیایی در آنها صورت نمی گیردو بعد از تزریق، شکل محفظه قالب را به خود می گیرد.
در قالب گیری تزریقی ماده ترموپلاست گرم محفظه قالب را پر می کند در این روش ماده ترموپلاست گرم و محفظه قالب سرد است که پس از تزریق مواده به شکل و فرم قالب در می آید و سخت می شود.
از دیدگاه دیگر مواد ترموپلاست به موادی گفته می شود که پس از یک یا چند بار مصرف در فرآیند تولید دوباره قابل استفاده می باشد. این مواد به شکل دانه یا پودر در ماشین تزریق ریخته می شود.
ساختمان قالبهای تزریقی:
قالب های پلاستیک ازنظر کلی به دونوع تقسیم می شوند:
1- قالبهای باراهگاه سرد2- قالب های باراهگاه گرم
و نیز از نظر ساختمانی بر دونوع می باشند:
1- قالب های دو صفحه ای2- قالبهای سه صفحه ای که تعداد صفحات قالب و خط جدایش آن ها بر اساس عواملی ماند تعداده حفره های قالب، شکل قطعه پلاستیکی،‌ نوع ماشین تزریق،‌نوع مواد مصرفی و سیستم خروجی هوا و ... تعیین می شوند اصولاً در هر قالب تزریقی دو بخش اصلی وجود دارد.
1- بخش ثابت قالب (نیمه ثابت) که در این نیمه مواد گرم تزریقی پلاستیک تزریق  می شوند. 
2- بخش متحرک (نیمه محرک) که رد قسمت متحرک ماشین تزریق بسته می شوند و سیستم و مکانیزم بیرون اندازی قطعات اکثرادر آن قرار دارد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


سئوالات آزمون ورودی دوره دکترای تخصصی (PH.D) رشته اقتصاد سلامت 9

سئوالات آزمون ورودی دوره دکترای تخصصی (PH.D) رشته اقتصاد سلامت 91-92 تعداد سئوالات 150 زمان 150 دقیقه
سئوالات آزمون ورودی دوره دکترای تخصصی (PH.D) رشته اقتصاد سلامت 91-92

 

کد کاربری 1
کاربر

سئوالات آزمون ورودی دوره دکترای تخصصی (PH.D) رشته اقتصاد سلامت 91-92
تعداد سئوالات 150
زمان 150 دقیقه

اقتصاد بهداشت و درمان
سوال 1 عدالت براساس کدامیک از محورهای زیر بیشتر مورد قبول اقتصاددانان است؟
الف( برابری مصرف
ب( بهره مندی براساس نیاز
ج( بهداشت و سلامت برابر
د( قابلیت مفید بودن
سوال 2 در توسعه انسانی چه نوع نابرابری بیشتر مورد توجه است؟
الف( اقتصادی ب( جنسیتی ج( سیاسی د( رفاهی
سوال 3 کدامیک از عناصر، مرتبط با تئوری بهینگی بازار نیست؟
الف( رقابت کامل
ب( مصرف برابر
ج( توزیع عادلانه منابع
د( مصرف کنندگان به مثابه بیشینه سازان منطقی



سئوالات آزمون ورودی دوره دکترای تخصصی (PH.D) رشته اعضای مصنوعی 9

سئوالات آزمون ورودی دوره دکترای تخصصی (PH.D) رشته اعضای مصنوعی 91-92 تعداد سئوالات 150 زمان 150 دقیقه
سئوالات آزمون ورودی دوره دکترای تخصصی (PH.D) رشته اعضای مصنوعی 91-92

 

کد کاربری 1
کاربر

ارتز
می باشد. Kay Splint III سوال 1 کدام یک از موارد زیر بیانگر خصوصیات پلاستیک
Low temperature with minimal stretching ) الف
Low temperature with maximal stretching ) ب
High temperature with minimal stretching ) ج
High temperature with maximal stretching ) د
می باشد؟ Stulberg هدف، دستیابی به چه سطحی از Legg-Calve-Perthes سوال 2 در درمان ارتزی
V یا IV ) د IV یا III ) ج III یا II ) ب II یا I ) الف
Pavlik harness disease منظور از Developmental dysplasia of hip سوال 3 در تدبیر ارتزی کودکی با
چیست؟
ناشی از پوشیدن نامناسب پاولیک هارنس Skin irritation ) الف
حین استفاده از پاولیک هارنس Posterior dislocation ب( حفظ
ج( نکروز سر فمور به دلیل استفاده از پاولیک هارنس
د( وابسته شدن کودک به دلیل استفاده طولانی مدت از پاولیک هارنس
می گردد. Yield strength و Ductility سوال 4 عملیات حرارتی به روی استیل به ترتیب سبب چه تغییراتی در
الف( افزایش افزایش ب( کاهش کاهش ج( کاهش افزایش د( افزایش-کاهش
Ambulatory motor index و نمر Mid to Low در سطح Thoracic spinal cord injury سوال 5 در فردی با
کمتر از 06 % کدام مورد ارجح است؟ (AMI)
Bilateral high top shoe ) الف
Bilateral AFO ) ب
Bilateral KAFO ) ج
Bilateral HKAFO ) د
در کدام شکستگی در ناحیه لومبار تجویز می گردد؟ Sagittal-coronal control LSO سوال 0
Stable non compression ) الف
Unstable non compression ) ب
Stable compression ) ج
Unstable compression ) د



سئوالات آزمون ورودی دوره دکترای تخصصی (PH.D) رشته اخلاق پزشکی 91

سئوالات آزمون ورودی دوره دکترای تخصصی (PH.D) رشته اخلاق پزشکی 91-92 تعداد سئوالات 150
سئوالات آزمون ورودی دوره دکترای تخصصی (PH.D) رشته اخلاق پزشکی 91-92

 

کد کاربری 1
کاربر

تعداد سئوالات 150


مبانی فلسفه
عدل الهی همان چیزی است که در عالم واقع حادث می شود نه آن چه که ما با تعقل خود به آن پی « سوال 1 این که
بیشتر با باورهای کدام مکتب کلامی سازگار است؟ » می بریم
الف( اشاعره ب( معتزله ج( شیعه د( عدلیه
تقریری از کدام » انسان همواره باید هدف باشد و هیچ گاه تنها به عنوان وسیله در نظر گرفته نشود « سوال 2 این که
اصل است؟
الف( کرامت انسانی ب( شخصانیت ج( اتونومی د( عدالت
سوال 3 در سیر تحولات علم پزشکی در کدامیک از دورانها بیماریها را به ارواح خبیثه نسبت می داده اند؟
الف( قرون وسطی ب( تمدن یونان ج( طب جالینوسی د( باورهای اولیه
سوال 4 کدامیک از فیلسوفان زیر نظریه ابطال پذیری را عنوان نموده است؟
الف( راسل ب( پوپر ج( هایدگر د( کانت
سوال 5 کدامیک از فیلسوفان علم، ایجاد پارادیم علم را شبیه به طرح جدول کلمات متقاطع دانسته است؟
الف( پوپر ب( کوهن ج( نیوتن د( هایدگر



Weblog Themes By Pichak

........ مطالب قدیمی‌تر >>

درباره وبلاگ



بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 85464