سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله ،پروژه , پایان نامه ، طرح توجیهی ، نمونه پلان و کارآفرینی

دانلود مقاله , پروژه , پایان نامه , پرسشنامه , مقالات ترجمه شده , جزوه , کتاب و ... تمامی رشته های دانشگاهی

گزارش کارآموزی ایمنی در صنعت

گزارش کارآموزی ایمنی در صنعت

 

گزارش کارآموزی ایمنی در صنعت

چکیده: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با فضای کارگاهی بالغ بر 26400 متر مربع در زمینی به وسعت 73500 متر مربع ، در کیلو نتر 7 جاده ملارد در شهرستان کرج قرار دارد . این شرکت یکی از شرکتهای وابسته به وزارت نیرو است که در سال 1360 تحت عنوان مدیریت تعمیرات اساسی توانیر و در سال 1370 به نام شرکت تعمیرات نیرو در خدمت صنعت برق قرار گرفت . روند رشد عظیم این شرکت از سال 1374 شروع شد به طوری که در سال 1377 تحت عنوان شرکت توسعه صنایع نیروگاهی ایران با بهره گیری از خدمات پرسنل متخصص و با تجربه و با برخورداری از مدرنترین ماشین الات ساخت تجهیزات نیروگاهی و امکانات ازمایشگاهی در خدمت صنایع کشور قرار گرفت .

هم اکنون شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران پویاتر از همیشه فعالیتهای خود را جهت نیل به خودکفای در صنعت برق کشور و به منظور بهره گیری از توانای های بالقوه داخلی برای نصب و تعمیرات اساسی ، پست های انتقال نیرو و تعمیر و ساخت ساخت انها ادامه میدهد .

دستگاه های تراش DP2 / DP5 / DPX : این دستگاهها قابلیت انجام عملیاتهای متفاوتی را دارا می باشند . از مهمترین کارهای این دستگاه تنظیم ارتفاع پره های بخار و گازی است . این دستگاه دارای 4 قسمت اصلی میباشند. که 2 تکه ان با قابلیت تنظیم فاصله روبروی هم قرار دارند که یک طرف مرغک است که متحرک می باشد و طرف دیگر سه نظام قرار دارد که دارای یک محور دایره ای بزرگ می باشد که اندازه ان با توجه به نوع دستگاه متفاوت است. بزرگترین محور دایره ای سه نظام در دستگاه DP5   مشاهده می شود. قسمت های دیگر دستگاه شامل دو پایه نگه دارنده قطعه کار به نام لینت است که بین مرغک و سه نظام قرار دارند و فاصله انها نیز توسط چرخ قابل تنظیم است. قسمت اصلی دیگر دستگاه تیغه برش است که در سمت راست دستگاه قرار می گیرد . روش کار به این ترتیب می باشد که توربین ابتدا توسط جرثقیل روی لینت ها قرار داده میشود . البته فاصله بین لینت ها قبلا با توجه به طول توربین تنظیم میشود. در مرحله بعد یک طرف توربین به سه نظام بسته شده و طرف دیگر ان به مرغک قفل می گردد. ارتفاع و فاصله تیغه نیز با توجه به پره های توربین تنظیم شده و موتور دستگاه که در طرف سه نظام قرار دارد روشن شده و باعث چرخیدن محور دایره ای شدده و قطعه کار نیز شروع به چرخش خواهد کرد. در هنگام چرخش پره های توربین با با برخورد به تیغه کم کم در دورهای متوالی و مدت دار( حدود 24 ساعت برای هر ردیف پره ) کوتاه شده و به اندازه مورد نظر خواهند رسید. قطعه کارهای مربوط به این دستگاه توربین های گازی و یا روتور های با وزن تقریبی 15 تا 60 تن می باشند. دستگاه ها ساخت کشور ایتالیا و المان شرقی بوده و در سال 1986 تولید شده بودند. کلید کنترل دستگاه شامل دکمه های روشن و خاموش ، تنظیم سرعت چرخش و تنظیم فاصله تیغه و لینت ها است که با توجه به نوع قطعه کار تنظیم می شوند. سیستم خنک کننده دستگاه شامل پمپ اتوماتیک روغن است که با تزریق روغن مخصوص به قسمت های متحرک یعنی لینت ها و و یاتاقان های توربین حرارت انها را کنترل می کند . اما تیغه دستگاه به صورت دستی و توسط کارگر مربوطه با ریختن روغن خنک می گردید .

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 70

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 





Weblog Themes By Pichak

درباره وبلاگ



بازدید امروز: 63
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 85539